CURRICULUM GLOBALE U ŠKOLI DANTE: ODRŽANA ZAVRŠNA RADIONICA
U Ustanovi za obrazovanje odraslih Dante 29. svibnja održana je završna radionica edukacije Curriculuma globALE koju je pripremilo dvoje polaznika edukacije, Siniša Smiljanić, nastavnik u Danteu, i Snježana Radetić, ravnateljica Pučkoga otvorenog učilišta u Poreču. Osmislili su nekoliko sati interaktivne i kreativne nastave kojom su svoje kolege zaposlene u obrazovanju odraslih upoznali s metodama dinamičnog i maštovitog predstavljanja nastavnoga gradiva.
Radionica je osmišljena kao niz raznolikih aktivnosti zahavljujući kojima se zadržava pažnja polaznika i optimalno iskorištava vrijeme za učenje. Ledolomcima je na samome početku radionice postignuta ugodna atmosfera i omogućeno je polaznicima da se osjećaju prirodno te da otvoreno izražavaju svoje mišljenje. Nastavnici su polaznicima podijelili bonbone različitih omota, a svaki je bonbon zahtijevao određeni tip izlaganja svojih osobina grupi. Nakon početnoga upoznavanja, izražavala su se očekivanja i želje vezani uz radionicu, gdje je do izražaja došla želja polaznika da se dobro zabave i nasmiju. U definiranju kućnoga reda sudjelovali su svi zajedno osmišljavajući pravila rada. Jedno od pravila bilo je: „Šaliti se.“
Svako izlaganje teorijskih podataka na radionici je poduprijeto aktivnim uključivanjem polaznika u rad i poticanjem njihova kritičkoga razmišljanja. Tako je nakon uvodnoga predavanja uslijedilo interpretativno čitanje priče. Nastavnica Snježana Radetić polaznike je potaknula na promišljanje o metaforičnome značenju pročitanoga pri čemu je poruka priče povezana s radom nastavnika u obrazovanju odraslih:
„Nastavnici, nažalost, ponekad pristaju na drugorazredne pristupe radu, ali za uspješno poučavanje potrebno je stalno ulagati u sebe“.
Nakon rasprave i razmjenjivanja mišljenja o problemima koje nosi poučavanje odraslih uslijedilo je izlaganje teme „Principi učenja odraslih“. Izlaganje o teorijskim temeljima učenja odraslih nadopunjeno je radom u skupinama u kojima su polaznici promišljali o prednostima i manama tradicionalne i interkativne nastave. Po završetku rada u skupinama i izlaganja polaznika, zaključeno je nadopunjeno i podatcima koje su izdvojili nastavnici te je time osigurano potpuno upoznavanje polaznika s pojedinim karakteristikama nastave.
Sljedeći rad u grupi organiziran je izvlačenjem šibica različitih duljina. Uslijedila je, po ocjeni polaznika, najbolja metoda rada izložena na radionici. Šest šešira: bijeli objektivan, crveni ocjećajan, crni oprezan, žuti optimističan, zeleni kreativan te plavi promišljen. Svaka je skupina trebala zadanu temu, „Uporaba mobitela u nastavi“, promatrati iz perspektive svojega šešira. Grupe su se rotirale nadopunjujući spoznaje i različita razmišljanja.
Pri završetku radionice polaznici su dobili priliku napraviti sintezu koristeći špagu, štipaljke i raznobojne papiriće na koje su sažeto pisali o naučenome ujedno se međusobno natječući u brzini i točnosti. Ljepljenjem emotikona odabrana je najbolja metoda rada, a potom je izraženo i zadovoljstvo sadržajem, predavačima, primjenjivošću naučenoga i postignutoj atmosferi rada.
Završna radionica polaznika Curriculuma globALE, Siniše Smiljanića i Snježane Radetić, polučila je odličnim rezultatima, nastavnici su dobili certifikate i potvrdili se kao izvrsni predavači spremni za kvalitetan rad u obrazovanju odraslih. Oduševljenje kolega koji su u radionici sudjelovali kao polaznici potvrda je uspješno savladanih metoda rada kao i vrijednosti i prednosti interaktivne nastave. Siniši i Snježani želimo puno nastavnih sati kojima će na rad i učenje poticati odrasle polaznike uživljene u interaktivnu nastavu.
Napisala: Jelena Uher